Veel gestelde vragen
In de wereld van inbraakpreventie en brandbeveiliging is techniek ‘key’. De ontwikkelingen gaan razendsnel. Dat zorgt wel eens voor vragen bij onze klanten. Hieronder leest u de meest voorkomende vragen. Meer weten? Bel gerust: 0515 43 22 57.
Wat is een pircam?
Een pircam is een infraroodmelder met ingebouwde camera. De pircam maakt drie foto´s zodra de melder beweging ziet. De bijbehorende app informeert de gebruiker dat er wat aan de hand is. Bij het openen van de app ziet u gelijk de foto´s die de pircam maakte.
Heeft Dotinga een meldkamer?
We hebben zelf geen meldkamer. We installeren uw systeem zo dat meldingen automatisch doorschakelen naar de meldkamers van SMC of G4S. Beide meldkamers werken uitstekend.
Waarom heb ik een rookmelder nodig?
Wist u dat ons reukorgaan tijdens het slapen uitgeschakeld is? Hierdoor kunnen we brand niet ruiken. Dat is dus dé reden om een rookmelder aan te schaffen.
Wat is een magneetcontact?
Een magneetcontact beveiligt ramen en deuren. Dit kan extern zijn, tegen inbraak. Of intern; bij bedrijfsruimtes die – bijvoorbeeld vanwege de veiligheid – gesloten moeten blijven. Het magneetcontact is een tweedelig kastje dat op de deur en deurpost (of raam en kozijn) is gemonteerd. De magneet is verbonden met een alarmsysteem. Bij openstaan gaat het alarm af.
Wat is een passief infraroodmelder?
Een passief infraroodmelder is een melder die beweging waarneemt via infrarood.
Vervolgens geeft de passief infraroodmelder een melding naar het alarmsysteem.
Waarom een alarm met sirene en flitslicht?
De sirene en het flitslicht gebruiken we met name voor het afschrikken en verjagen van inbrekers. Daarnaast is het goed zichtbaar vanaf de openbare ruimte. Zodoende is het een ideale wegwijzer voor hulptroepen.
Wat is de ‘centrale’ in mijn gebouw?
De centrale is het ‘hart’ van de installatie. In de centrale komen alle gegevens en meldingen binnen. Die meldingen worden daarna doorgestuurd naar de meldkamer of app. Zo kunnen we snel problemen of storingen oplossen en inbraken voorkomen.
Wat is het codebediendeel?
Een codebediendeel is een tablet met touchscreen waarmee u uw inbraakmeldingssysteem aanstuurt. U voert hierop uw alarmcode in en leest de meldingen af. Voor het in- en uitschakelen kunt u ook een afstandsbediening of ‘tag’ gebruiken. De tag is een digitale sleutelhanger waardoor een code intoetsen overbodig is. Via het codebediendeel kunt u tevens logboeken uitlezen. Ook het resetten van het systeem, na een inbraak of storing, gaat via het codebediendeel.
Wat kan ik met de afstandsbediening en app?
Met de afstandsbediening kunt u het systeem in- en uitschakelen. Dit kan, vanwege het korte bereik, alleen vlakbij uw woning of bedrijf. U gebruikt de app om vanaf een andere locatie uw systeem te controleren. Deze app kan, wanneer u in verbinding staat met de centrale, vanaf elke afstand worden gebruikt.
Hoe werkt de afspraken portal van Dotinga?
We plannen onze werkzaamheden online in, dit gaat via onze ‘portal’. We sturen u daarvoor een mail met link. Via deze link ziet u een datumvoorstel voor de werkzaamheden. U klikt op ‘bevestigen’ en de afspraak is gepland.
Wilt u een andere datum? Klik in dat geval op ‘verzetten’. U krijgt dan een alternatief voorstel. Ook kunt u zelf een datum en tijd kiezen via het agenda-icoontje (rechtsboven). Op de vetgedrukte dagen zijn wij bij u in de buurt. Zit er geen passend moment tussen? Bel dan: 0515 43 22 57 of mail
De factuur is niet zichtbaar in mijn mailbox
Dotinga verstuurt facturen per e-mail. Dit gaat via een pdf-bijlage. Is deze niet zichtbaar? Dan ligt dit waarschijnlijk aan uw mailsysteem. Deze toont in sommige gevallen geen bijlagen. Bij Windows Mail (Microsoft) is dit een bekend probleem. Het is niet duidelijk wanneer Microsoft dit oplost. Vaak lukt het wel, als u de mail via webmail opent of een ander emailsysteem gebruikt.